Studiedag 11 september
12 september

Tijdens de studiedag van 11 september maakte het Team van de Tuimelaar kennis met de theorie van Spiral Dynamics. Geen enkele zuivere theroie is heilig, maar deze visie gaf ons wel een aardige blik op de interactie met leerlingen en met 'de ander' in het algemeen. Volop aandacht voor de manier van kijken naar (leer)behoeften van leerlingen in de dagelijkse praktijk. En ... uiteindelijk de concrete vertaling van de theorieën naar aanbod in de klas in de vorm van een dagtaak/weektaak. Hierbij centraal het 'eigenaarschap' van de leerlingen. Dat verdient uiteraard een specifiekere invulling (Wat verstaan we dan onder eigenaarschap? Wat zet je dan in zo'n taak? Moet het wel weektaak gaan heten?) waar we als school nog flink mee aan de slag gaan. We houden iedereen op de hoogte ...

Meer weten over Spiral Dynamics? Klik hier.

Spiral-Dynamics