Partnerschap Fontys

De Tuimelaar heeft een partnerschap met Fontys rondom het opleiden van aankomende leraren, het “Partnerschap Opleiden in de School” of “POS”. Naast dat studenten op de PABO de opleiding volgen is het werkveld een belangrijke partner voor de studenten om zich te ontwikkelen tot startbekwame leraren. Enkele scholen binnen SAAM maken deel uit van dat partnerschap in de vorm van het keurmerk Opleiden in de School. Zodoende biedt SAAM studenten de kans om kennis te maken met een rijk palet aan onderwijsconcepten. Deze studenten worden begeleid door de leraren van SAAM*, bovenschoolse basisschoolcoaches en docenten van de PABO. Doordat studenten vanuit een reflecterende en vragende houding het onderwijs beschouwen en nieuwe inzichten overbrengen in de SAAM* scholen, draagt Opleiden in de School binnen SAAM* bij aan innovatie en vernieuwing.