Mindmaps Goconqr
1 december

Hoe mooi kan het zijn aan de hand van een artikel uit NRC Next Question 'Is liegen aangeleerd gedrag' leerlingen uit groep 8 om een eigen mindmap te vragen. Tuurlijk, we weten dat mindmappen op papier meer past bij hoe je brein werkt. Maar eerlijk is eerlijk, het is ook erg fijn om af en toe afstand te nemen van de tekst. Eens kritisch te kijken naar je mindmap, hier en daar weer digitaal te wijzigen om vervolgens een logisch geheel te krijgen. En dan ... printen maar!

Mindmappen met Goconqr.com werkt erg intuïtief. Klik hier voor het resultaat van Lisa en Benthe, twee leerlingen uit groep 8. Je kunt de mindmap afspelen en ook op de grijze notities klikken voor achtergrondinfo.

Mindmappen op deze manier, laat kinderen grip krijgen op tekst. Hierdoor ontwikkelen ze vaardigheden die nu en in de toekomst handig kunnen zijn. En de teksten halen we lang niet altijd uit methoden. Er zijn ontelbare interessante bronnen!

Liegen-Mindmap